اخبار و مقالات

​مشکلات مالی دولت بر گردن گندم‌کاران گذاشته‌ شده است
تاریخ انتشار : 1395/5/13 ساعت 16:13:29




مشکلات مالی دولت بر گردن گندم‌کاران گذاشته‌ شده است
۰۹:۳۷ (چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط
» برگزاری جشن خودکفایی گندم در سال جاری
» خرید تضمینی گندم به ۹.۴ میلیون تن رسید
» ضریب خود اتکایی گندم تا ۱۰ سال آینده ۱۱۰ درصد می‌شود

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی بابیان اینکه مشکلات اعتباری موجود در تمام بخش‌ها بر کشاورزان تحمیل می‌شود گفت: بیشتر کشاورزان ما خرده‌پا بوده و تحمل آن را ندارند که پول آنها برای چند ماه به‌واسطه خرید تضمینی گندم یا یک سال بابت فروش چغندر پرداخت نشود.

 نظر افضلی  اظهار کرد: هفته آینده جلسه‌ای با شهید زاده مدیرعامل بانک کشاورزی در خصوص مشکلات عدم پرداخت پول گندم کاران خواهیم داشت.
 
وی با بیان اینکه عدم پرداخت به‌موقع پول گندم کاران مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است افزود: این معضل در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است اما انصاف نیست که مشکلات اعتباری را بر گردن زارعان انداخت.
 
نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: چندی پیش نیز در جلسه‌ای با آقای شهید زاده در خصوص مشکلات و عدم پرداخت پول گندم کاران صحبت شد و درنهایت اعلام شد که اقداماتی برای حل این مشکل در دست اقدام است.
 
وی تصریح کرد: متأسفانه مشکلات مالی در تمام بخش‌ها بر کشاورزان تحمیل می‌شود اما باید اذعان داشت که بیشتر کشاورزان ما خرده‌پا هستند و تحمل این را ندارند که پول آنها برای چند ماه یا سال پرداخت نشود.
 
نظر افضلی گفت: در شهرستان اقلید به عنوان حوزه انتخاباتی بنده به‌طور مشخص مشاهده می‌شود که تمام مشکلاتی که در خصوص پرداخت پول گندم و چغندر و بیمه وجود دارد، بر گردن کشاورزان گذاشته‌شده است.
 
وزیر جهاد کشاورزی وعده تأمین بدهی گندم کاران را داده است
 
احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در گفتگو با تسنیم اظهار کرد:  وزیر جهاد کشاورزی وعد داده است که به‌زودی با تأمین اعتبارات لازم توسط دولت بدهی گندم کارن را پرداخت شود.
 
وی در پاسخ به اینکه آیا سازمان مدیرت سابق جلوی اعتبارت خرید تضمین گندم را گرفته است یا خیر؟ گفت: اطلاعی در این خصوص ندارم اما درهرحال مطالبات گندم کاران در مدت کوتاه‌تری باید پرداخت شود.
 
به گزارش تسنیم، عباس معروفان معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران  در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه  با تسنیم داشت با بیان اینکه نیمی از مطالبات گندم کاران به دلیل عدم تأمین اعتبار پرداخت‌نشده است گفت: تا به امروز 9 میلیون و 400 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری‌شده که این رقم معادل 12 هزار میلیارد تومان است.
 
گفتنی است بر اساس اظهارات معاون شرکت بازرگانی دولتی مبنی بر "پرداخت نشدن نیمی از پول گندم کاران به دلیل مشکلات تأمین اعتبار"، یعنی حدود 6 هزار میلیارد تومان از طلب گندم کاران باقی مانده است./ تسنیم